Popular Posts

Jumaat, 21 Oktober 2011

MUNAJAT SEORANG TERUNA....




Ya Allah…


Hamba Mu meratap sembah demi sebuah permohonan untuk seorang wanita yang akan menjadi sebahagian dari hidupku. Seseorang yang sungguh mencintai Mu lebih dari segala sesuatu. Seorang wanita yang akan meletakkanku pada posisi kedua di hatinya setelah Engkau…



Seorang wanita yang hidup bukan untuk dirinya sendiri tetapi untuk Mu. Wajah cantik dan daya tarikan fizikalnya tidaklah penting, yang penting adalah sebuah hati yang sungguh mencintai dan dekat dengan Engkau dan berusaha menjadikan sifat-sifat Mu ada pada dirinya. Dan ia haruslah mengetahui bagi siapa dan untuk apa ia hidup sehingga hidupnya tidaklah sia-sia…



Ya Allah…


Dampingkanlah padaku seseorang yang memiliki hati yang bijak, tidak hanya otak yang cerdas. Seorang wanita yang tidak hanya mencintaiku, tetapi juga menghormatiku. Seorang wanita yang tidak hanya memujaku,  tetapi juga dapat menasihatiku ketika aku melakukan kesalahan. Seseorang yang mencintaiku bukan kerana kearifanku, tapi kerana hatiku. Seorang wanita yang dapat menjadi sahabat terbaikku dalam setiap waktu dan situasi. Seseorang yang dapat membuatku merasa sebagai seorang suami ketika aku di sisinya…






Ya Allah…


Aku tidak meminta seseorang yang sempurna, namun aku meminta seseorang yang tidak sempurna, sehingga aku dapat membuatnya sempurna di mata Mu. Seorang wanita yang memerlukan diriku sebagai peneguh hatinya. Seorang wanita yang inginkan doaku untuk kehidupannya. Seseorang yang perlukan senyumku untuk mengatasi kesedihannya. Seseorang yang memerlukan diriku untuk membuat hidupnya menjadi sempurna…



Ya Allah…


Aku juga meminta…,

Buatlah aku menjadi lelaki yang dapat membuat si isteri bangga. Berikan aku hati yang sungguh mencintai Mu sehingga aku dapat mencintainya dengan sekadar cintaku. Berikanlah sifat yang lembut sehingga kearifanku datang dari Mu. Berikanlah aku tangan sehingga aku selalu mampu berdoa untuknya. Berikanlah aku penglihatan sehingga aku dapat melihat banyak hal baik dan bukan hal buruk dalam dirinya. Berikanlah aku lisan yang penuh dengan kata-kata bijaksana, mampu memberikan semangat serta menyokongnya di setiap saat dan tersenyum untuk dirinya di setiap pagi



Dan bilamana akhirnya kami akan bertemu, aku berharap kami berdua dapat mengatakan, “Betapa Maha Besarnya Engkau kerana telah memberikan kepada kami pasangan yang dapat membuat hidup kami menjadi sempurna.”



Aku mengetahui bahawa Engkau ingin kami bertemu pada waktu yang tepat, dan Engkau akan membuat segala sesuatunya indah pada waktu yang telah Engkau tentukan…


Amin…



Wallahu`alam.




Jagalah Hati…



Wassalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan