Popular Posts

Jumaat, 6 April 2012

MENJADI KEKASIH-NYA...



Ya Allah, Engkau Maha Luas Kasih Sayang Mu
Semua umat manusia merasakannya
Tapi Engkau ya Robb pasti memilih cintanya
Tidak semua manusia dapat memilikinya


Ya Allah, aku berjalan untuk mencarinya...
memilih cara seperti para Kekasih Mu yang lalu
Walaupun aku tidak akan sempurna seperti para KekasihMu itu
semoga Engkau masih menerima kedaifan hamba Mu ini …
dan membiaskan cahaya mereka dalam kalbuku
sehingga aku mampu merasakan sebahagian sifat mereka
dan mengerti perilaku mereka...
semuanya terjadi kerana Sifat Mu juga
yang tersebar merentasi cahaya Mu kepada hati hamba Mu yang suci
Inilah cita-citaku mencapai Mihraj menuju singgasana Mu


Ya Allah, pasti Engkau tidak akan bersembunyi
bila musibah menghampiri para kekasih Mu itu
Engkau berdiri di hadapan jiwa mereka
menghalau setiap musuh yang akan merobohkannya
Engkau menjaganya hingga akhir hayat mereka
bahkan Engkau menjemput roh dan jiwa mereka di hujung Luh Mahfuz
merentasi tujuh langit, Syurga dan Neraka
meninggalkan kegelisahan saat sakaratul maut
dan mengucapkan salam pada saat cahaya Mu menemui mereka
Inilah kegembiraanku…
bila dapat meraih cinta Mu


Di tengah galaunya perseteruan nafsu dunia
Aku ingin bersembunyi darinya
Kerana aku hanya ingin mencari keredhaan Mu sahaja
sehingga jiwaku tetap tenang dirumah Mu
tidak perlu pergi keluar mencari yang lain
Cukup sahaja bersama Mu yang menemani
melewati waktu dengan terus bersembunyi dari kilauan dunia
Agar jiwa tetap sederhana memperlakukan diri
tapi tetap menatap harapan pertemuan dengan Mu
sehingga tidak terganggu dari segala halangan yang menghadang


Biarkan saja jiwaku lapang, asal kelak selamat di Padang
Itulah keheningan diri yang harus selalu  terpampang
Di antara akal dan hati, demi meraih Cinta Nya yang tidak terbilang
Inilah yang ku harapkan, bila kelak kematian datang
dijemput Sang Hulubalang, yang memiliki segala ruang


Aku akan kehilangan Engkau, bila tidak memaknakan waktu
pertaruhan hidup, habis oleh kesibukan dunia
yang tidak pernah berhenti mendera diri
hanya sekilas sahaja aku memiliki keheningan bersama Mu
selebihnya adalah bergaul dengan fikiran dunia
hingga akhirnya hati tidak tersentuh oleh Cahaya Mu
Kerana Cahaya Mu tidak bersinar dalam hati yang berminat dunia
Inilah kesengsaraan...
penderitaan, kerugian dan kesesatan
Inilah yang aku takuti
makanya aku tidak ingin bertukar jalan
takut kehilangan rasa dan makna


Biarkanlah hati ini bersama Maha Pencipta
biar tetap terus bermihraj menuju Singgasana-Nya
Di sanalah aku akan merasakan kemegahan
yang tidak tersedia selama hidup di muka bumi ini
Inilah kedamaian  tanpa batas
Untuk itulah aku tidak akan pernah berdiri untuk kemewahan dunia
apalagi menjadi budaknya...


Semoga Engkau Ya Robb, selalu membimbing selama perjalanan
menemani dan menunjukkan hatiku...

Amin...


Wallahu`alam

Jagalah Hati...


Wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan