Popular Posts

Selasa, 22 November 2011

JIKA AKU JATUH CINTA...


Ya Allah...
Izinkanlah jika tiba saatnya aku jatuh cinta
Sandingkanlah aku dengan seorang
Yang menutupi kekuranganku dan bukan kekosonganku
Agar hatiku tidak pernah hampa dalam mengingat Mu

Ya Allah...
Izinkanlah aku jatuh cinta
Pilihkanlah untukku
Seorang yang selalu terjaga hatinya pada Mu
Yang dapat menyejukkan disaat gundah gulana
Dan mengingatkanku disaat mulai salah tujuan
Sehingga membuatku semakin memuji Mu

Ya Allah...
Jika tiba saatnya aku jatuh cinta
Pertemukan aku dengan seorang
Yang hatinya selalu terpaut pada Mu
Agar semakin bertambah cintaku pada Mu

Ya Allah...
Jika tiba saatnya aku jatuh cinta
Maka jadikanlah kekagumamku akan kecantikannya
Membuatku semakin mengagumi akan ke-Esaan Mu

Ya Allah...
Jika tiba saatnya aku jatuh cinta
Izinkan aku di cintai seorang
Yang dapat menerima segala kekuranganku
Agar kami mampu menerima setiap cubaan dari Mu

Ya Allah...
Aku memohon pada-Mu
Jika tiba saatnya aku jatuh cinta
Maka jadikanlah cinta itu sebagai penguat cintaku pada Mu
Dan jangan dengan cinta itu, membuatku lupa akan diri Mu

Ya Allah...
Jika tiba saatnya aku jatuh cinta
Peliharalah cintaku padanya
Agar tidak melebihi cintaku pada Mu

Ya Allah...
Jika tiba saatnya aku jatuh cinta
Genangi hati sanubariku dengan Asma Mu
Agar rasa cintaku pada Mu tetap utuh…

Ya Allah...
Jika tiba saatnya aku jatuh cinta
Maka pertemukanlah kami dalam naungan cinta Mu
Berikan kami kesempatan
Untuk terus meningkatkan cinta pada Mu

Ya Allah...
Jika tiba saatnya aku jatuh cinta
Jangan pernah engkau memalingkan wajah Mu
Anugerahkanlah aku dengan rahmat Mu
Dan peliharalah rasa cinta ini
Kepada yang telah Engkau takdirkan
Cinta suci yang menyejukkan hati
Dan tidak akan hilang seiring waktu…
Amin…


Wallahu`alam




Jagalah Hati...



Wassalam

4 ulasan:

  1. Alhamdullilah.

    Seperti yg di gambarkan oleh saya.akhirnya terjumpa juga jawapan yang rasional.

    ~Syukran Ya syed. :)

    BalasPadam
  2. assalamualaikum...
    minta keizinan untuk share entri ini...

    BalasPadam
  3. alhamdulillah...

    jika ditakdirkan aku jatuh cinta ya allah
    berilah seseorang yang boleh membimbingku ke jannahmu
    bukan yang hanya inginkan luaranku tapi dalamanku jua
    serta kekuranganku kerana aku bukan sempurna ya allah
    semoga dia menjadi penyejuk dukalara dan tawariaku ya allah
    hanya dia....yang mendekatkan diriku padamu....

    BalasPadam