Popular Posts

Rabu, 3 Ogos 2011

GELISAH MENYAMBUT RAMADHAN...



Ilahi…
Aku tidak tahu mengapa aku ini.
Aku berlainan sekali dari orang lain
Setiap kali kedatangan Ramadhan mereka menyambut dengan gembira
Muka-muka mereka kelihatan ceria

Tapi aku berlainan pula
Kedatangan Ramadhan penuh dukacita
Bukan aku benci dengan bulan Mu
Yang penuh dengan rahmat dan berkat
Tapi aku benci dengan diriku
Aku bimbang Ramadhan Mu aku tidak dapat mengisi dengan sebaik-baiknya
Aku rasa puasaku tidak sempurna
Bahkan adakalanya aku rasa puasaku terbatal selalu
Solat yang aku bina tidak sah
Tarawih dan bacaan Al Quranku tidak sampai ke mana

Ilahi…
Inilah yang menyelubungi hatiku
Setiap kali kedatangan Ramadhan
Aku tidak tahu apakah ini satu kesalahan
Ampunkan aku ya Allah!
Maafkan aku!
Kalau ini satu kesalahan
Pimpinlah aku
Dan betulkanlah sikapku
Sekali lagi aku memohon ampun dari-Mu

Jagalah Hati...

Wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan