Popular Posts

Ahad, 30 Jun 2013

MENANTI RAMADHAN...





Teriakku semalaman,
Menangisi kealpaan diri,
Hidayah Mu Ilahi acapkali menerpa diri,
Namun mengapakah diri masih belum menyedarinya...?



Adakah hati ini telah tertutup untuk semua itu...



Aku tahu Ya Allah Engkau rindukan rintihanku,
Aku tahu Ya Allah betapa Engkau mencintai aku,
Aku tahu Ya Allah betapa Engkau mahu aku dekat pada Mu...



Ya Allah…
Di keterbatasan waktu ini,
Diam-diam aku berdoa,
Kuatkanlah hati hamba Mu ini,
Bukakanlah seluas-luasnya lorong hati ini,
Menerima hadiah istimewa dari Mu Ya Allah...



Aku ingin sekali kembali pada Mu Ya Allah,
Mengisi ruang-ruang kalbu yang telah sekian lama kosong...



Aku ingin sekali menelusuri jalan-jalan Mu Ya Allah,
Jalan yang ada hanya buat insan yang terpilih...



Aku rindukan kedamaian abadi,
Ya Allah aku merintih sayu, pilu
Penuh pengharapan agar Engkau sentiasa membuka pintu Mu
Buatku insan yang terlalu rindukan Mu...



Ya Allah aku tahu Engkau mendengar hati ini,
Engkau tetapkanlah pendirianku menuju redha Mu…



Aamiin Ya Rabbal ‘Alamiim...




Wallahu`alam



Jagalah Hati...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan