Popular Posts

Selasa, 18 Jun 2013

DOA UNTUK SEORANG SUAMI...





Doa bagi calon seorang isteri yang baik...



Ya Allah... aku berdoa untuk seorang lelaki yang akan menjadi sebahagian dari hidupku...


Seorang yang sungguh mencintai Mu lebih dari segala sesuatu.


Seorang yang akan meletakkanku pada posisi kedua di hatinya setelah Engkau.


Seorang yang hidup bukan untuk dirinya sendiri, tetapi untuk Mu...


Wajah kacak dan harta bendanya tidaklah penting. Yang paling penting adalah sebuah hati yang sungguh mencintai dan haus akan Engkau dan memiliki keinginan untuk meneladani sifat-sifat Agung Mu...




Ya Allah... hadirkanlah seorang lelaki dalam hidupku yang mengetahui bagi siapa dan untuk apa dia hidup, sehingga hidupnya tidaklah sia-sia


Seseorang yang memiliki hati yang bijak bukan hanya otak yang cerdas.


Seorang yang tidak hanya mencintaiku tetapi juga menghormati aku.


Seorang yang tidak hanya memujaku tetapi dapat juga menasihati ketika aku berbuat salah.


Seorang yang mencintaiku bukan keran rupa parasku, tetapi kerana hatiku.


Seorang yang dapat menjadi sahabat terbaikku dalam setiap waktu dan situasi.


Seseorang yang dapat membuatku merasa sebagai seorang wanita ketika berada di sebelahnya.




Ya Allah... aku tidak meminta seorang yang sempurna, namun aku meminta seorang yang tidak sempurna, sehingga aku dapat membuatnya sempurna pada pandangan Mu.


Seorang yang memerlukan sokonganku sebagai peneguhnya.


Seorang yang memerlukan doaku untuk kehidupannya.


Seseorang yang inginkan senyumanku untuk mengatasi kesedihannya.


Seseorang yang inginkan diriku untuk membuat hidupnya menjadi sempurna.




Ya Allah... aku juga memohon... buatlah aku menjadi seorang perempuan yang dapat membuat suamiku itu bangga.


Berikan aku sebuah hati yang sungguh mencintai Mu, sehingga
aku dapat mencintainya dengan cinta Mu, bukan mencintainya dengan sekadar cintaku.


Kurniakanlah Sifat Mu yang lembut sehingga kecantikanku datang
dari Mu bukan dari luar diriku.


Berilah aku tangan Mu sehingga aku selalu mampu berdoa untuknya.


Berikanlah aku penglihatan Mu sehingga aku dapat melihat banyak hal baik dalam dirinya dan bukan hal buruk sahaja.


Berikan aku mulut Mu yang penuh dengan kata-kata kebijaksanaan Mu dan pemberi semangat, sehingga aku dapat menyokongnya setiap hari,


dan aku dapat tersenyum padanya setiap pagi.


dan selalu memberikan semangat untuknya.


Dan bilamana akhirnya kami akan bertemu, aku berharap kami berdua dapat mengatakan, "Betapa besarnya Allah kerana Dia telah memberikan kepadaku seseorang yang dapat membuat hidupku menjadi sempurna".


Aku mengetahui bahawa Engkau menginginkan kami bertemu pada waktu yang tepat dan Engkau akan membuat segala sesuatunya indah pada waktu yang Engkau tentukan....



Amiin....



Wallahu`alam



Jagalah Hati...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan