Popular Posts

Ahad, 30 Jun 2013

IMPIANKU...





Sebuah Impian Dari Hamba Allah...



Aku inginkan umat Islam kembali takut dan cintakan Allah kerana kekuatan kita adalah pada Allah...



Allah adalah segala-galanya buat umat Islam...



Aku rindukan perpaduan umat Islam kerana perpaduan salah satu daripada kekuatan umat Islam



Aku mengimpikan umat Islam hidup berkasih sayang, rasa bersama dan bekerjasama, bertolong bantu, tahu-menahu, bela-membela kerana di sinilah keselamatan, kebahagiaan dan keharmonian umat Islam...



Aku mengharapkan bilakah orang-orang kaya umat Islam menjadi bank kepada masyarakatnya kerana di sinilah rahsianya lahir kasih sayang dari orang miskin kepada orang-orang kaya supaya yang miskin dan yang kaya tidak ada jurang. Semoga hilang hasad dengki dari orang miskin kepada orang kaya dan orang kaya pula lahir timbang rasa dan jadi pembela serta orang kaya adalah menjadi tonggak masyarakatnya



Aku bercita-cita ulama menjadi obor kepada kehidupan umat Islam kerana mereka adalah penyuluh jalan di malam yang gelap gelita dengan kezaliman, kemunduran dan kesesatan



Aku mengharapkan para ulama tidak hanyut bersama dengan orangramai yang dihanyut oleh cintakan dunia kerana ulama adalah ikutan, contoh, suri teladan buat umat Islam. Jika ulama rosak dan tidak berperanan, maka rosaklah pembesar-pembesar dan rakyat jelata, dunia akan menjadi huru-hara, porak-peranda, kemungkaran akan bermaharajalela di dalam kehidupan manusia



Aku mengangan-angankan bilakah pemuda-pemudi yang menjadi tiang negara, berakhlak mulia, pemalu, bersopan-santun, memberi tenaga kepada agama, bangsa dan negara. Mereka adalah aset negara. Mereka juga adalah benteng pertahanan agama, bangsa dan negara. Mereka adalah pemimpin pelapis selepas pemimpin yang ada



Aku sangat mengkehendaki agar orang miskin berlaku sabar, tidak keluh-kesah, tidak meminta-minta dan tidak hasad dengki dengan orang kaya dan yang berada



Aku rindukan cerdik pandai membangun dan membuat kemajuan serta tidak mementing diri. Mereka dapat membangunkan tamadun material untuk kemakmuran seperti juga ulama dapat membangunkan tamadun rohani untuk keselamatan, kasih sayang dan keharmonian



Alangkah indahnya hidup seperti semua golongan tadi takut dan cintakan Allah dan berperanan di dalam kehidupan...



Jika terjadi yang aku impikan, maka jadilah dunia ini syurga sebelum Syurga...



Alangkah indahnya kehidupan ini...



Aku tidak tahu bilakah agaknya akan terjadi...



Allah jua yang Maha Mengetahui...



Wallahu`alam



Jagalah Hati...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan