Popular Posts

Khamis, 20 Jun 2013

BERSELAWATLAH...





Rasulullah saw telah bersabda bahawa, "Malaikat Jibril, Mikail, Israfil dan Izrail as telah berkata kepadaku.



Berkata Jibril as, "Wahai Rasulullah, barangsiapa yang membaca selawat ke atasmu tiap-tiap hari sebanyak sepuluh kali, maka akan saya bimbing tangannya dan akan saya bawa dia melintasi titian seperti kilat menyambar."



Berkata pula Mikail as, "Mereka yang berselawat ke atas kamu akan aku beri mereka itu minum dari telagamu."



Berkata pula Israfil as, "Mereka yang berselawat kepadamu akan aku sujud kepada Allah swt dan aku tidak akan mengangkat kepalaku sehingga Allah swt mengampuni orang itu."



Malaikat Izrail as pula berkata, "Bagi mereka yang berselawat ke atasmu, akan aku cabut roh mereka itu dengan selembut-lembutnya seperti aku mencabut roh para nabi-nabi."



Apakah lagi yang memalingkan kita dari mencintai Rasulullah saw... sedangkan para malaikat memberikan jaminan masing-masing untuk orang-orang yang berselawat ke atas Rasulullah saw...




Wallahu`alam



Jagalah Hati...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan