Popular Posts

Selasa, 18 Jun 2013

AKU YANG KERDIL...





Di perhimpunan hati-hati itu, 
terasa kerdil jiwaku, 
bersama mereka yang berjiwa besar, 
aku pohon kesyukuranku pada-Nya... 



Aku bukanlah siapa-siapa,
bukan hebat ilmu agamanya,
tidak hafaz Al-Quran 30 juzuk di dada,
dan bukan jua akhlakku sempurna.



Aku manusia,
punya banyak cacat dan cela,
tiap kali meningkat, sering aku jatuh semula.



Aku di sini,
dengan hati-hati ini,
rasa amat bahagia.



Aku di sini,
dengan hati-hati ini,
walau bukan berkait darah,
bukan dengan pertalian keluarga,
tetapi bila bersama mereka,
aku merasa cinta.



Aku di sini,
terkait hati,
kerana jalan cinta yang sama,
aku bahagia bersama mereka.



Wahai Allah,
terima kasih memilih hamba Mu,
yang kerdil dan hina
bersama mereka berjiwa besar,
memegang amanah Mu berjuang di dunia,
mengharap redha Mu
mengutip bekal ke Syurga.



Wahai Allah,
aku tersenyum hari ini
kerana Engkau memilih diriku yang tidak pernah sempurna
dan tetapkanlah diriku
bersama mereka yang Engkau cintai
dan mendamba cinta Mu setiap ketika.



Bersama Mu
dan mereka yang mencintai Mu
menguatkan daku...




Wallahu`alam



Jagalah Hati...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan