Popular Posts

Khamis, 20 Jun 2013

IZINKAN DAKU MENCINTAI...





bismillahirrahmanirrahim..



puji kepada Ar-Rahman
menyelimuti tujuh lapisan langit dan bumi.
ku memberi salam kesejahteraan kepada orang yang ku kasihi
semoga mewangi di pangkuan sang penyejuk alam Baginda Nabi Ilahi



Illahi....
pencipta kata
pencipta rasa
pencipta cinta
pencipta cita



saksikan ketidakupayaan ku di depan takdir kekuasaan Mu
saksikan kekerdilan ku di hadapan keMahabesaran Mu
saksikan kesilapan dosaku dan hanya Engkau yang Maha suci
dan hanya rahmat maghfirah
redha Mu yang ku rindu



Illahi..
dengan rahmat Mu
benarkan aku mencium wangi Mu
agar mewangi seluruh bergelora pesona jiwa hamba Mu ini
untuk mereka saudara semuslimku yang baik hatinya
benarkan kami mencium bau wangi Mu
untuk seluruh hamba Mu
yang merasai cinta kerana Mu



Illahi..
dalam semerbak wangi Mu
benarkan aku adukan 99 lapis hatiku



Illahi...
sejak ku kenal "ba" dalam basmalah Mu
telah terkunci 99 lapis hatiku kecuali untuk Mu
telah ku pahat pada dindingnya
hanya Engkau yang berhak membuka pintu hatiku
maka dengan basmalah Mu benarkan aku berseru
kepada seru seluruh alam



wahai alam...
dan seluruh isinya termasuk segala debu
batu..
kumbang...
saksikan ini 99 lapis hatiku
hatiku terkunci rapat untuk Mu
terkunci rapat untuk anda semua
malah terkunci rapat untuk dunia



saksikan inilah kata hati ku
saat ini,,
tidak ada kata
tidak ada daya
tidak ada cinta
tidak ada cita
kecuali untuk Illahi Rabbi azza wa jalla
meski jiwa ku kembali kepada-Nya



Illahi..
benarkan aku merayu cinta Mu
sehingga saat ini
aku belum dapat memberi cinta kecuali untuk Mu
aku tidak pernah menerima cinta
kecuali dari Mu
aku tidak pernah berkongsi kasih
kecuali untuk Mu



izinkan aku mencintai dia tidak melebihi cinta pada MU...!!!




Wallahu`alam



Jagalah Hati...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan