Popular Posts

Rabu, 26 Jun 2013

AKU INSAN BERDOSA...





Ketika ku sujudkan kepala ku di sejadah...



Ku sedari begitu banyak nikmat yang telah Engkau berikan kepadaku selama ini, ya Ilahi. Kehidupan yang baik, fizikal yang sempurna, kerjaya yang baik, kesihatan yang mencukupi dan berjuta-juta kenikmatan lainnya yang tidak dapat ku tuliskan...



Tapi mengapa…hati ini selalu sahaja berpaling. Lebih banyak di isi dengan hal-hal duniawi. Hati ini penuh dengan kesibukan sehingga tidak ada ruang kosong buat Mu… yang Maha Pengasih...



Ruang hati ku terasa penuh sesak sehingga tidak sanggup lagi menghadirkan Engkau kerana terlalu terbius dengan tepuk tangan dan puji-pujian atas kurniaan yang sebenarnya berasal dari Mu ya Rahim…



Tapi… Engkau tetap menolongku dikala teman-teman sibuk dengan kegiatannya masing-masing…



dikala orang-orang yang ku cintai pergi satu persatu…



dikala kerabat dan handai taulan tenggelam dengan masalah mereka masing-masing…
.


Engkau tetap hadir… Engkau tetap menolong dengan segala Rahman Mu, Rahim Mu, Rahmat Mu…



Engkau berikan aku cinta Mu yang tiada tara. Tapi ku balas dengan meninggalkan Mu…



Air mata terus mengalir deras membasahi sejadah. Aku tahu itu tidak dapat menghilangkan kesalahan ku. Aku faham…



Engkau akan menerima ku ketika aku mulai membuka ruang buat Mu…



Ku biarkan sebahagian ruang hati kosong… agar Engkau dapat bersemayam di sana untuk terus membimbing ku...



Wallahu`alam



Jagalah Hati...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan