Popular Posts

Selasa, 8 Mei 2012

SIAPAKAH AKU...?





Aku adalah teman sejatimu.
Aku adalah penolongmu yang paling hebat,
Juga adalah bebanmu yang paling berat.


Aku akan mendorongmu maju
Atau menyeretmu kedalam kegagalan.


Aku mudah diatur,
Tunjukkanlah kepadaku...
Bagaimana persisnya kamu menghendaki sesuatu dikerjakan
Dan setelah beberapa kali aku akan mengerjakannya secara automatik.


Aku adalah hamba semua orang hebat
Dan sayangnya… aku juga hamba semua orang yang kecundang.


Aku bukan mesin,
Walaupun aku bekerja dengan ketepatan
Dan ditambah kepintaran manusia.


Kamu boleh pergunakan aku
Demi meraih keuntungan atau malah hancur,
Tidak ada bezanya bagiku.


Ambillah aku, latihlah aku, bersikaplah tegas terhadapku…
Maka aku akan menempatkan dunia dibawah kakimu.


Bersikap longgarlah terhadapku…
Maka aku akan menghancurkanmu.


Siapakah aku?


Aku adalah "KEBIASAAN".




Kebiasaan-kebiasaan yang baik harus dipegang erat-erat dengan kuat dan dengan komitmen yang tinggi.


Terlepas bagaimana perasaan kita saat itu, setiap keputusan yang dikuatkan oleh kehendak kita untuk mengambil tindakan sesuai dengan komitmen kita akan mendatangkan hasil-hasil yang mengagumkan dalam waktu yang relatif singkat…




Wallahu`alam




Jagalah Hati…



Wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan