Popular Posts

Selasa, 2 Julai 2013

ROH RAMADHAN....





Menyusuri Roh Ramadhan...



Jika aku harus berenang di laut untuk mendapat apa yang aku inginkan, aku akan belajar bagaimana berenang, dan aku akan mengharungi lautan itu...



Jika aku harus mendaki gunung tertinggi untuk mendapat apa yang aku inginkan, aku akan belajar cara memanjat dan aku akan mendaki gunung itu...



Jika aku harus menyelam samudera terdalam untuk mendapat apa yang aku inginkan, maka aku akan belajar bagaimana cara menyelam dan aku akan menyelami samudera itu...



Jika aku kecewa kerana perkara yang berlangsung tidak seperti yang aku inginkan, maka aku akan belajar bagaimana menerimanya dan aku akan cuba untuk menerimanya...



Setidaknya sekarang aku telah mengalami pengalaman bagaimana berenang, mendaki dan menyelam dan juga bagaimana untuk menerima segala sesuatu yang berasal dari usahaku...



Kemudian, aku akan cuba kembali untuk melakukan lebih baik... demi apa yang aku inginkan...



Aku akan datang... dan mencapai semua itu...



Semoga keinginan ini adalah baik dan untuk kebaikan...



Wallahu`alam



Jagalah Hati...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan