Popular Posts

Khamis, 11 Julai 2013

AKU IJAZAHKAN DOA INI....





Ya Allah...
 
aku mohon kepada Mu rahmat dari sisi Mu yang dengannya Engkau tunjuki hatiku, 

dengannya Engkau satukan segala perkaraku, 

dengannya Engkau himpunkan urusan-urusanku yang berserakan,

dengannya Engkau pelihara diriku di kala sendiri,

dengannya Engkau angkat darjatku di kala aku hadir,

dengannya Engkau cerahkan wajahku,

dengannya Engkau sucikan perbuatanku,

dengannya Engkau ilhamkan kepadaku jalanku yang terang,

dengannya Engkau hindarkan aku dari segala cubaan,

dan dengannya Engkau jaga diriku dari berbagai kejahatan...




Ya Allah...


sesungguhnya Engkau Maha Mendengar pembicaraanku,

Melihat tempatku berada, Mengetahui yang rahsia dan nyata dariku,

tidak satu pun perihalku yang luput dari pengetahuan Mu.

Aku ini hamba Mu yang hina lagi serba kekurangan,

yang mengharap pertolongan dan perlindungan,

yang merasa cemas lagi takut,

yang mengakui seluruh dosa kepada Mu...




Ya Allah...


Aku memohon kepada Mu sebagai permohonan orang yang miskin,

aku tunduk kepada Mu dengan setulus hati,

sebagai tunduknya orang yang berdosa lagi hina,

dan aku berdoa kepada Mu sebagai orang yang dicekam rasa takut dan harap,

sebagai orang yang tunduk lehernya kepada Mu,

hina tubuhnya di hadapan Mu,

serta takluk dan patuh kepada Mu...



Amiin....


Wallahu`alam



Jagalah Hati...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan