Popular Posts

Selasa, 6 Mac 2012

MAHABBAH SELAMANYA...



Cinta pertamaku adalah Allah swt
untuk manusia hanyalah silaturahim
maka aku harus menjaga risalah
itulah cinta kedua ku untuk Rasulullah saw
sehingga untuk sesama hanyalah amanah
itulah perjuanganku mengharap maghfirah


Bagiku berzikir adalah upaya
menjaga kesetiaan agar tidak punah
kerana aku tahu, iblis selalu berusaha
agar manusia semakin menjauh dari iman dan takwa
dan menjadikan jiwa agar selalu dahaga
maka aku tidak mahu iblis yang berkuasa
menelanjangi kesetiaanku terhadap yang Maha Kuasa
maka aku selalu berzikir, agar Allah tetap menjaga


Ku sampaikan hasrat cinta ini dalam solat
dan ku belai rasa cinta ini dalam doa
maka aku berzikir agar semakin dalam cintaku
lalu berkhalwat agar merasakan ehsan pada Allah
maka hatiku mampu mendengar…
apa yang Allah perintahkan
itulah hakikat kebenaran diri
yang harus ku raih selama hidup di dunia
agar aku selalu terjaga dalam kecintaan-Nya
iaitu manusia yang belajar untuk menjadi hamba-Nya
sehingga hadir “Mahabbah selamanya…”


Wallahu`alam


Jagalah Hati…


Wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan