Popular Posts

Rabu, 7 Mac 2012

BUAT ANAK-ANAK KU...




Ya Allah

sesungguhnya hanya Engkau yang Maha Dekat

hanya Engkau yang Maha Tahu

hanya Engkau yang Maha Mengasihani



Ya Allah

pasti Engkau terasa betapa berat getarnya jiwa ini...

pasti Engkau fahami betapa berat rintih hati ini...



Ya Allah

janganlah Engkau bebani dia dengan sesuatu yang tidak termampu ditanggungnya...

kuatkanlah keimanan dan hatinya dalam menghadapi semua ujian Mu...



Ya Allah

mungkin tidak terlihat di mataku

betapa lajunya titis air mata yang gugur tanpa sengaja di bening matanya...

tetapi tetap terasa hangatnya titisan itu di pipiku

mungkin tidak terdengar di telingaku

betapa lemah degup jantungnya yang menagih kekuatan yang tersisa...

tetapi tetap terasa longlainya kaki dan tangan ini

demi menahan beratnya hati menahan kebimbangan



Ya Allah

aku bukanlah hamba M yang suci untuk Engkau makbulkan semua permohonanku

tetapi kerana aku tahu betapa Engkau Maha Mendengar dan Maha Mengasihani

aku tidak malu memohon dan merayu pada Mu

selayaknya seorang pengemis menadah tangan memohon belas dan ehsan.



Ya Allah

sebenarnya tiada lagi kata-kata yang dapat aku ungkapkan kala ini

bagi menyatakan kedalaman hasratku yang bersangatan untuknya

Ilahi  yang Maha Mengasihani....

aku merayu,

kasihanilah dia anak-anak ku

kasihanilah dia... 

kasihanilah dia...



Amiinn...




Jagalah Hati...



Wassalam

2 ulasan:

  1. Assalammualaikum. Mcm mane sy nk follow saudara eh?

    BalasPadam
  2. wassalam. Pohon maaf, saya pun sebenarnya agak jahil dalam bab sebegini. Mungkin saudari boleh bertanya pada yang lebih tahu. Lazimnya saya lebih aktif di facebook...

    BalasPadam