Popular Posts

Khamis, 1 Ogos 2013

SEMALAM YANG GIRANG...





Baru semalam aku girang bersama kasih Mu...
Menganyam sejadah cinta,
Mengulit kembali tasbih pengharapan,
Membuang jauh-jauh palitan noda dan dosa,
Mencari sebuah nur kebahagiaan yang abadi,
Merawat hati yang tandus dan kelam,
Hanya untuk bersama Mu Ya Robb…



Namun hari-hari yang ku lalui...
Terasa semakin berat, semakin tandus,
Bila aku ingin mendekati Mu...



Mungkin inilah tarbiyah terhebat buatku,
Engkau mahu aku selalu tahu,
Bahawa Engkau menyayangi aku...



Dugaan inilah tarbiyah terindah buatku,
Aku tahu Engkau mahu aku lebih tabah,
Lebih matang dan lebih kuat,
Untuk mengharungi hari-hari yang mendatang…



Di Penghulu Segala Hari ini Ya Allah...
Aku mohon dekatkanlah hatiku pada Mu,
Temukanlah aku dengan insan-insan yang dekat dengan Mu
Supaya aku lebih tahu Engkau selalu ada untukku,
Aku ingin kembali pada Mu Ya Robb....



Amiin....



Wallahu`alam



Jagalah Hati...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan