Popular Posts

Selasa, 13 Ogos 2013

AKUKAH SI MISKIN ITU...?



apakah yang terlukis dari dalam hati saat memandangnya...?





Mereka katakan aku miskin... di hina kerana pakaianku yang lusuh, dan rumahku yang mereka sebut sebagai pondok buruk. Aku bertanya, "Siapakah mereka? Inikah peduli...?"


Mereka labelkan aku seorang miskin... mereka mencemuh, mencebik, malahan memfitnah di belakangku. Aku bertanya, "Siapakah mereka? Inikah belas kasihan...?"


Mereka ucapkan aku ini miskin... dengan tatapan jijik aku ditampar dan dengan senyuman pahit aku ditusuk. Aku bertanya, "Siapakah mereka? Inikah kasih...?"


Mereka katakan aku ini miskin... gersang kerana matahari dan kotor berlumuran debu. Akukah itu...? Ataukah itu hati mereka...?


Sekarang aku ragu-ragu... benarkah aku yang miskin... ATAUKAH MEREKA...??!!



Wallahu`alam



Jagalah Hati....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan