Popular Posts

Jumaat, 11 April 2014

HARAPAN YANG DI DOAKAN...





saat kata-kata itu menghujani diriku...
aku mengadu pada Mu...
merintih di hadrat Mu..
untuk hatiku yang kelam…
untuk jiwaku yang sakit…
untuk dosa-dosaku dimasa lalu, sekarang dan yang akan datang...


Ya Allah...
pindahkan aku dari hinanya maksiat kepada kemuliaan taat walau pun aku begitu jauh
dari hamba-hamba mulia pilihan Mu...


Ya Allah...
aku bersimpuh dihadapan Mu...
memohon dengan kemuliaan Mu atas kehinaanku...
memohon dengan kekuatan Mu atas kelemahanku...
memohon pengetahuan Mu atas kejahilanku agar Engkau mengasihiku...


inilah wajah pendusta dan pendosa dihadapan Zat Mu...


Ya Allah...
hamba Mu selainku banyak melata, sedangkan aku tidak memiliki Robb selain Mu
tidak ada tempat kembali...
tidak ada yang mampu menyelamatkanku...
selain penyelamatan dari Mu...

Ya Allah...
aku memohon dengan permohonan orang miskin
aku berzikir dengan zikir orang yang rendah hati dan hina dina
aku memohon dengan permohonan orang yang takut dan sakit

inilah sebuah permintaan dari orang yang dirinya merendahkan diri pada Mu...



Wallahu`alam



Jagalah Hati...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan