Popular Posts

Selasa, 15 April 2014

AKU...





Aku berdiri memandang ke situ...


aku lihat satu wajah lesu.
dia penat berkerja.
kejar cita-cita, dia gigih.
tak mengenal putus asa.
jatuh dia bangun.
hari-harinya terlalu pantas bagi dia.
sikit pun dia tak buang masa.
kerana dia betul-betul berazam tinggi.
memang, memang cita-cita dia hebat!


tapi sayang.
sasaran dia adalah itu;
yang kabur itu
yang rapuh itu
yang sementara, langsung tidak abadi
yang kadang-kadang dusta
yang silap gaya bawa dia jauh dari Malik yang satu


mana mungkin kayu yang reput dibuat sandar
mana mungkin DUNIA yang sifatnya sementara dijadikan landasan


aku berdiri memandang ke situ
ke dalam cermin melihat kembali AKU.
kenapa dunia yang aku kejar?
sedang jannah Nya melebihi semua.


sungguh dunia itu penjara bagi orang beriman...



Wallahu`alam



Jagalah Hati....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan