Popular Posts

Jumaat, 25 April 2014

AKU ADALAH PENCURI ITU...





Benar aku si pencuri itu
mencuri sebiji gula gula...

Kenapa mencuri...?
kerana aku tidak punya duit..
Kenapa tidak punya...?
kerana aku orang miskin...



Bapaku pengutip besi buruk
ibuku pencari botol kosong
keluargaku tidak kaya..
keluargaku tidak punya harta
keluargaku papa kedana...



Tetapi aku juga mahu gembira
seperti kanak kanak lain
dapat makan enak-enak
dapat makan manis manis
tetapi aku miskin...



Apa yang mampu hanya nasi dan garam
itu jika mampu...
jika tidak hanya ubi rebus


Kenapa aku begini...?
salah Robb-kah...?
salah bapakah...?
salah ibukah...?


Aku mahu sekolah
tetapi aku miskin...


Aku mahu baju baru
tetapi aku miskin...



Aku mahu mainan baru
tetapi aku miskin...


Walau aku miskin
aku masih syukur
punya keluarga tempat berteduh
aku punya Allah
aku punya suatu hari yang aku berjanji
suatu hari nanti keluargaku tidak lagi begini...



Wallahu`alam



Jagalah Hati....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan