Popular Posts

Jumaat, 25 April 2014

DEMI CINTA...





Untuk cinta..
semua mahu terbaik buatnya..
derita atau bahagia tidak dipedulinya
apa yang dia tahu cerita cinta harus bahagia...
walaupun cerita cintanya hanya mahukan yang indah belaka...
tanpa dia sedar dunia sebenar banyak halangan untuk bergelar seorang pecinta insan...



Sudah beberapa kali aku bina kotak asmara...
malangnya runtuh bukan kepalang
lalu aku lari sejauh kaki aku tidak mahu pulang.
aku diambang resah...
aku mahu tenang...



Aku jumpa pondok usang buat aku teduh tenang
terjumpa aku jalan usang tidak lagi diguna orang
perlahan-lahan aku turuti jalan yang penuh misteri
hingga aku temui penghujung yang indah berseri...



aku belajar sesuatu di hujung jalan itu...
kehidupan aku tidak lagi seperti dulu..
cinta aku juga berubah jauh dari apa yang aku tahu..
dari erti diri dan ciptaan Allah banyak mengajarku sesuatu



Kini cinta aku bukan untuk "sesorang" tetapi untuk kehidupan
bertahun aku bercinta sesama insan kini aku ceraikan...
cintaku lebih kepada Ilahi...
lebih kepada kehidupan...
yang kini aku sedar,
aku cuma seorang insan...
ya insan...



Aku mula kenal siapa roh dan jasadku...dan kau bila lagi...?


Wallahu`alam



Jagalah Hati...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan