Popular Posts

Rabu, 5 Mac 2014

IZINKANLAH AKU...





Ya ALLAH...
Aku masih tidak menemukan cinta tertinggi untuk Mu...
Kerana itu...
Aku terhempas dalam jurang dan kegelapan...



Wahai Ilahi…
Aku cuba merangkak menggapai permukaan bumi
Dan menegakkan jiwaku kembali..
Meratap, memohon, dan menangis hiba...



Ilahi…aku tidak mampu mencintai Mu...
Dengan kesabaran menanggung derita
Umpama Nabi Ayyub, Musa, Isa hingga ke kekasih Mu...
Kerana itu… izinkanlah aku mencintai Mu melalui keluh- kesah pengaduanku pada-Mu...
Atas secalit derita batin dan jasadku..
Atas sakit dan ketakutanku..
Atas penyesalan dan penyiksaanku...


Ya Rabbi…
Aku tidak mampu mencintai Mu
Dengan khusyuknya solatku seperti para Nabi Mu..
Hingga tiada terasa anak panah musuh terhujam dikakinya..
Kerana itu ya ALLAH…
Perkenankanlah aku tertatih menggapai cinta Mu...
Dalam solat yang cuba aku dirikan dengan hati yang tidak sempurna..
Dengan ingatan yang masih melayang memikirkan permasalahan diriku di dunia ini....



Ya Maha Pengasih...
Aku tidak dapat beribadah seperti para sufi
Yang membaktikan seluruh malamnya untuk bercinta dengan Mu...
Semisal Sumayyah, yang mempersembahkan jiwa demi tegaknya agama Mu...
Seperti para syuhada yang menjual dirinya dalam jihadnya kepada Mu..

Ya Maha Pencinta..
Aku tidak mampu setanding Rabiatul Adawiyah
Yang mencintai Mu dengan seluruh dirinya..
Yang menenggelamkan cintanya kepada Mu sehingga tidak berpaling kepada yang lain..
Kerana itu Ya ALLAH…
Perkenankanlah aku mencintai Mu melalui hati yang merintih untuk cuba mencintai Mu...
Melalui jiwa yang kecewa mencintai yang lain selain Mu…



Allahu Rahmanurrahim, Ilahi Rabbi…
Perkenankalah aku mencintai Mu semampuku
Agar cinta itu mengalir disepanjang nadiku………
Izinkanlah aku mencintai Mu agar cinta itu berdetik di setiap degupanku…
Kurniakanlah rasa cinta kepada Mu...
Sehingga aku tidak mengharap yang lain selain Mu…….



Pilihlah aku mencintai Mu melebihi segala yang ada di dunia ini....



Amiinn....



Wallahu`alam



Jagalah Hati....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan