Popular Posts

Ahad, 29 September 2013

TIADA YANG SALAH DENGAN CINTA....





Kini semua peluh telah aku rasakan...


Derita demi derita telah aku jalani dan tiada yang mengerti siapa aku ini. Malahan aku sendiri pun lupa apa dan siapa aku ini...


Deritaku kerana urusan yang tidak akan pernah mampu manusia lihat, dan hanya dapat dirasakan oleh mereka yang benar-benar yakin...


Tidakkah kita mengerti bahawa tiada yang salah dengan sebuah kata cinta. Ia begitu indah dan begitu melekat pada diri seorang makhluk...


Hanya mampu merasakan, tanpa dapat mengetahui dari mana datangnya...!


Tidakkah terfikir dalam diri kita bahawa ketika gelaplah kita meminta agar diberi sebuah cahaya...


Tidakkah terfikir dalam keadaan sempitlah kita meminta kelapangan...


Tidakkah terfikir dalam sedih yang menguras air mata, kita meminta untuk dapat tersenyum...


Tidakkah kita meminta agar damai saat hati kita resah gelisah...?


Namun, setelah semua itu diberikan-Nya kepada kita dengan penuh kasih sayang...


Kenapa kita seakan-akan enggan untuk bersyukur...?


Kenapa kita enggan untuk menyembah-Nya...?


Seakan-akan Dia tidak pernah ada dalam kehidupan ini...?


Padahal, kita semua tinggal dan membesar dalam kerajaan-Nya yang Agung dan Besar ini....



Wallahu`alam



Jagalah Hati...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan